Cuporin asiakastyytyväisyyskyselyn tavoitteena oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä Cuporin asiakaspalvelusta, tuotteiden laadusta, valikoiman laajuudesta sekä erityisesti yrityksen tunnettuudesta ja brändistä. Kyselyn alustana toimi MS-Forms, jossa asiakkaat vastasivat sekä avoimiin, että monivalintakysymyksiin. Vastausten perusteella koostettiin raportti joka toimitettiin Cupori OY:n edustajalle.
Projektitiimimme muodostui neljästä Tuotantotalouden ja -tekniikan opiskelijasta. Kaksi meistä oli kolmannen vuoden ja kaksi toisen vuoden opiskelijoita. Muottituote on raumalainen yritys ja he halusivat saada myös Rauman tehtaalleen ISO 9001 sertifikaatin ja me autoimme Muottituotetta kyseisessä prosessissa. Kävimme Muottituotteella useaan eri otteeseen, siellä meitä odotti lämmin sekä osaava vastaanotto, sekä tutustuminen tehtaaseen ja yrityksen toimintaan. Kävimme läpi kokonaisvaltaisesti laatujärjestelmää, dokumentteja sekä sitä, mitä vaatii, että yritys saa ISO 9001 sertifikaatin. Alun teoriaosion, esittelyn ja neuvottelujen jälkeen pääsimme työn touhuun.
Jaoimme projektitiimin kahteen osaan. Toisessa työskentelivät Saku ja Milla, toisessa Roope ja Jesse. Saku ja Milla tekivät/muokkasivat dokumentteja, mitkä liittyivät ruiskuvaluprosessiin sekä muotin huoltoprosessiin, kun taas Roope ja Jesse tekivät/muokkasivat työohjeita. Projekti kesti kaiken kaikkiaan hieman yli kaksi kuukautta. Projektiin liittyi palavereita, kokoontumisia, aikatauluttamista sekä tutustumista ISO 9001 sertifikaattiin ja dokumenttien tekoa sekä muokkaamista. Saimme tärkeää oppia siitä, miten toimitaan yritysten kanssa ja miten prosessi etenee, kun halutaan laatusertifikaatti. Oli tärkeää myös saada tietoa ja oppia mitä vaatii, jotta saa ISO 9001 sertifikaatin, mistä se koostuu ja miksi se hankitaan. Opimme myös työskentelemään tiimissä ja kovan luokan ammattilaisten kanssa, sekä mukauduimme yrityksen toimintamalleihin. Saimme tarvittaessa myös apua sekä tukea Akatemian tiimiläisiltä ja asiantuntijoiltamme, yksin meitä ei koskaan jätetty, Muottituotteenkin väki oli meidän tukenamme koko prosessin ajan.
Koemme, että Akatemia on hyvä konsepti saattaa tulevaisuuden osaajat ja yritykset yhteen paremmin jo opiskeluaikana näiden projektien kautta, samalla tulevaisuuden osaajien kompetenssi kasvaa ja opiskelijat ovat valmiimpia siirtymään työelämään heti opintojen jälkeen. Yritykset taas saavat osaamisemme käyttöönsä ja tätä kautta apua esimerkiksi ongelmaan tai tukea projekteihin.
Projektin tavoitteena oli keksiä NV Thermotransille tulevaisuuden trendejä, jotta yritys pysyisi kilpailukykyisenä tulevaisuudessa. Projektin alussa kokoonnuimme yhteen ja rupesimme keskustelemaan NV Thermotransille sopivista trendeistä. Kävimme läpi DHL:än trendikarttaa ja sinisen meren strategiaa, joista saattaisi olla apua trendien keksimisessä. Pidimme useita palavereita, joissa sovimme jokaiselle omat trendit, joita lähdettiin tutkimaan. Jokainen tutki omaa osa-aluettaan ja kirjoitti siitä NV Thermotransille sopivan trendin ja työkalun, jonka avulla trendiä voisi lähteä toteuttamaan.
Projektin tarkoituksena oli valmistaa perehdytysvideo sekä kirjallinen opas uusille työntekijöille. Toimeksiantajana toimi raumalainen perheyritys Satatuote, joka valmistaa vastuullisia muovipakkausratkaisuja. Toteutimme videon kokonaan projektitiimimme kesken käsikirjoituksesta editointiin. Apua saimme tietysti projektitiimiin kuuluvilta asiantuntijoilta, sekä myös toimeksiantajalta. Projektin lopputulokseksi tuli noin 12 minuutin pituinen video, sekä videota tukeva kirjallinen opas. Projektia oli mielenkiintoinen tehdä ja projektitiimimme sekä toimeksiantaja oli lopputulokseen tyytyväinen.
Projektin tarkoituksena oli selvittää Vormun Uniquu-brändin tunnettavuutta. Suunnittelimme ja toteutimme asiakaskyselyn sekä analysoimme kyselyn tuloksia. Kysely lähetettiin reilulle sadalle eri majoitusliikkeen edustajalle ja heistä noin 30% vastasi. Google Forms tekee automaattisesti vastauksista eri grafiikoita, joiden perusteella analysoimme kyselyn tuloksia. Analyysi ja toimintaehdotukset lähetettiin Vormu Oy:lle.
Projekti tehtiin raumalaiselle yritykselle nimeltä Vormu Oy, joka tuottaa vuodevaatteita esimerkiksi laivoille. Projektissa tehtävämme oli parannella yrityksen laatukäsikirjaa palvelemaan juuri heidän omia toimintoja. Tässä käytimme apunamme auditoijien tekemiä havaintoja ja kommentteja. Lisäksi teimme yhdelle tuotantokoneelle selkeät työohjeet kuvineen ja listasimme omia näkemyksiämme siitä, mitä yrityksessä voisi parantaa, jotta toiminta tehostuisi entisestään. Tämän projektin pohjimmainen syy on yrityksen tarve saada pidettyä laivavarusteiden ruorimerkintä.